offertförfrågan bemanning och rekrytering

 

 

Kära läsare!

Vi har nöjet att presentera ett antal skickliga och kompetenta konsulter inom ekonomiområdet som alla är lediga för nya uppdrag i närtid. Konsulterna som vi presenterar här är verkliga personer – dock har vi fingerat namnen och alla har genomgått en rejäl rekryteringsprocess med urval, telefonintervjuer, intervjuer – ibland två intervjuer hos oss – innan de presenteras på denna lista.

Om du saknar någon kompetens på listan, t ex HR-assistenter, projektledare, rekryterare, ekonomichefer, receptionister, kundtjänstpersonal m fl så ordnar vi det också. Vi har en omfattande rekryteringsverksamhet igång varje dag året runt och vi förser våra kunder med de resurser de behöver inom våra huvudområden – kvalificerade konsulter inom ekonomi och administration.

Några av konsulterna vi presenterar vill fortsätta att arbeta som Andara konsulter och några önskar att bli rekryterade till fasta tjänster hos någon av våra kunder.

Som du säkert vet så är det stor brist på kvalificerade medarbetare att hyra eller anställa – särskilt i Stockholmsområdet. Fundera gärna på vad du behöver hjälp med – men fundera inte för länge!

Varmt välkommen att ringa eller mejla oss!

Lilian Norin, VD och rekryteringsansvarig

 


 

Helena - redovisningsekonom med gedigna kunskaper och 15 år i yrket

Helena har en gedigen erfarenhet som redovisningsekonom med 15 år i yrket och hon har bl a arbetat med löpande redovisning, avstämningar, intern och extern rapportering, löner, reseräkningar, budget och budgetuppföljning, kund- och leverantörsreskontra, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter, framtagning av prognosunderlag, upprättade av månads, kvartals och årsbokslut mm. Under flera år har Helena arbetat som ensam ansvarig för all ekonomihantering i mindre företag och det har hon trivs bra med då hon uppskattar bredden av arbetsuppgifter. På senare år har Helena arbetat i större företag och de varit upp till 5 personer på ekonomifunktionen och Helena har uppskattat att ha ekonomikollegor som hon kan bolla med och ta lärdom av. Helena är en socialt begåvad person som har lätt till skratt och hon bidrar gärna med sina kunskaper och erfarenheter vilket gör att Helena är mycket uppskattad på sina arbetsplatser. Helena är en noggrann och lösningsorienterad redovisningsekonom som ser till att jobbet blir gjort och att deadlines hålls. Helena behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt Officepaketet, Hogia, Navision, Visma, Visma Lön, Netsuite, Backbone, Scala, Hogia Lön, SAP m fl programvaror. Helena bor med sin familj i villa i Spånga och fritiden tillbringar hon helst med familjen i Stockholms Skärgård.

 

Olivia - all-round redovisningsekonom & löneadministratör & ekonomiassistent

Olivia har 14 års erfarenhet som redovisnings- och löneassistent och har arbetat med löpande bokföring, kontoavstämningar, löpande redovisning, bokslut och deklarationer, upprättande av budget och budgetuppföljning, kund- och leverantörsreskontra, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter mm. Olivia började sin ekonomikarriär på en redovisningsbyrå och fick tidigt lära sig det mesta inom redovisningsområdet – något som hon har haft stor nytta av under senare år. Nu arbetar Olivia på ett vikariat som ekonom på ett stort bilföretag där hon arbetar med bredden av alla arbetsuppgifter på en större ekonomifunktion där hon bl a ansvarar för kreditupplysningar, reklamationshantering och fakturering till större kunder. Olivia är en mycket lättsam, hjälpsam och vänlig person som gärna delar med sin av sina omfattande kunskaper.  Olivia behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt hela Officepaketet inklusive Excel, Oracle, BasWare, Scala, Hogia, SAP, Meconomy, Elit, Visma, Visma Lön, Fortnox och många andra programvaror. Olivia bor i Midsommarkransen och på fritiden arbetar hon gärna som gyminstruktör.

 

Sahra - erfaren redovisningsekonom & ekonomiassistent

Sahra har en gedigen erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom och hon har bl a arbetat med kund- och leverantörsreskontra, konteringar, löpande bokföring, avstämningar och redovisning av moms och skatt. Sahra har ansvarat för införandet av e-fakturering i ett större bolag och har gjort det mesta som ingår i sedvanliga arbetsuppgifter för en redovisningsekonom. Efter sin ekonomiutbildning började Sahra sin karriär som ekonomiassistent och fick därigenom en bred erfarenhet av ekonomiarbetet och numera arbetar Sahra som renodlad redovisningsekonom för Andara. Sahra är van att ansvara för rapportering till VD och styrelse och arbetar även med prognoser av olika slag som t ex resultat- och likviditetsprognoser och i arbetet har även ingått att ansvara för bästa placering av likviditets-överskott. Sahra har mycket god datorvana och är en öppen och social person som gillar att arbeta med siffror. Sahra trivs med att arbeta tillsammans med andra men är samtidigt en självständig person med humor som verktyg för att skapa harmoni och effektivitet på sin arbetsplats. Sahra blir alltid blir omtyckt och uppskattad var hon är kommer på sina olika ekonomiuppdrag som konsult hos Andara.
 

Pia - controller med bredd och djup inom flera olika områden

Pia har arbetat med verksamhet- och budgetplanering, prognoser, intern styrning och kontroll, upprättat årsredovisningar, ansvarat för upphandlingar av varor och tjänster, ansvarat för handledning och utbildning av nya chefer, ansvarat för uppbyggnaden av intranät och skapat system för dokumenthantering. Pia har även arbetat med redovisning och ansvarat för samtliga löner till de anställda. Pia har en lång och gedigen projektledarutbildning bakom sig liksom utbildningar inom Excel, Agresso och SAP många andra programvaror. Om du behöver en ekonom med projektledarerfarenhet som snabbt sätter sig in i arbetsuppgifterna bör du absolut träffa Pia – på köpet får du hög social kompetens och en mycket vänlig, kompetent och trevlig kollega. Pia bor i Nacka och på fritiden tränar Pia judo och umgås med sina tre vuxna döttrar.
 

Antonia – mycket erfaren lönespecialist & redovisningsekonom

Antonia har ca 10 års erfarenhet av att ansvara för löner – både tjänstemanna- och arbetarlöner. Antonia är en serviceinriktad och nyfiken person som gillar att lära sig nya saker och därmed utvecklas inom sitt yrke. Antonia är också välutbildad med flera års studier bakom sig inom ekonomiområdet med inriktning på redovisning och löner. Antonia har arbetat med löpande bokföring, avstämningar, periodiseringar, avskrivningar, skattedeklarationer, kund- och leverantörsreskontra och har hjälpt ekonomichefen vid månads- och delårs- och helårsbokslut. Antonia kommer närmast från ett långt uppdrag där hon självständigt ansvarat för ca 400 löner till både tjänstemän och kollektivanställda. Antonia är van att sätta sig in i olika kollektivavtal och hon kan det mesta om semesterlagen och andra regler som gäller inom respektive löneområde. Antonia är en ansvarstagande person, noggrann, uthållig och hon ger sig inte förrän arbetet är klart. Dessutom är Antonia en glad och öppen person med mycket värme och humor och hon behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Antonia har arbetat med Agda, Navision, Hogia Lön Plus, Hogia Personal, Hogia PBN, SPCS Lön, Flex, PA intranet och behärskar hela Officepaketet och hon är en mycket van användare av Excel. Antonia bor med sin familj i Farsta och hon gillar att åka skidor.
 

Sandra – redovisningsekonom med djup och bredd

Sandra - som trots sin ringa ålder hunnit med att arbeta som redovisningsekonom under 17 år. Sandra har gjort det mesta inom redovisningsområdet t ex betalningar, löpande bokföring, redovisning av skatt, moms och sociala avgifter, kund- och leverantörsreskontra, analys av kundernas betalningshistorik, arbete med kund- och leverantörsregister, påminnelserutiner, registrering och värdering av immateriella tillgångar, kontakter med banker och kreditinstitut, förbereda och upprättat månads- och årsbokslut, analys av större finansiella transaktioner och likviditetsprognoser mm. Sandra är en glad, representativ och pigg person som sprider värme och trygghet omkring sig. Sandra bor i Stuvsta söder om Stockholm tillsammans med sin sambo och hon talar och skriver felfri svenska, engelska och spanska. Sandra har omfattande datorkunskaper och när det finns tid så reser Sandra gärna och på fritiden spelar hon fotboll så mycket hon hinner.
 

Ann-Inger – redovisningsekonom med lönekunskaper

Ann-Inger har arbetat som redovisningsekonom sedan 2008 och har ansvarat för hela redovisningsarbetet i två olika bolag och skött allt från löpande bokföring till att upprätta månads- och årsredovisningarna. Ann-Inger har självständigt strukturerat upp ekonomifunktionen i ett av företagen som medförde att strukturen förbättrades kraftigt vilket bidrog till att företagsledningen snabbt kunde få fram nödvändig information. Förutom det dagliga arbetet med fakturering, löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, valutaavstämningar, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter, bokslut (månad, kvartal och år) så har Ann-Inger också ansvarat för att göra löner för uppemot 80 personer. Nu arbetar Ann-Inger som uthyrd konsult där hon får nytta av alla sina kunskaper och erfarenheter som redovisningsekonom. Ann-Inger talar och skriver svenska och engelska felfritt och har stor vana av att arbeta med Officepaketet, Visma och Visma Lön, Navision, Palette, Fortnox och IFS m fl programvaror. Ann-Inger är en trevlig och social person som snabbt blir omtyckt av alla på sina arbetsplatser. Ann-Inger bor med sin pojkvän på Kungsholmen och på fritiden styrketränar hon så mycket hon hinner och hon är också väldigt intresserad av släktforskning.
 

Pernilla – redovisningsekonom med erfarenhet från stora och små organisationer

Pernilla har snart 20 års erfarenhet av att arbeta som ekonom på olika nivåer. De senaste åren har Pernilla arbetat som redovisningsekonom men i början av sin karriär jobbade Pernilla som ekonomiassistent och lärde sig yrket från grunden. Under en period hade Pernilla en egen redovisningsbyrå där hon hjälpte sina klienter med att hålla ordning i bokföringen och redovisningen och så här presenterar Pernilla sig själv: Min senaste aktuella tjänst var som redovisningsekonom hos ett börsnoterat företag i centrala Stockholm. Koncernen där består av 6 bolag och totalt 10 affärsområden som jag skötte tillsammans med en kollega. Efter drygt 7 år inom detta trevliga företag kände jag att jag vill vidga vyerna och utvecklas framåt – och det vill jag fortfarande. Mina arbetsuppgifter idag består till största delen av: Fakturering Kund- och Leverantörsreskontra Löpande bokföring Moms- och skattedeklarationer (fn 4 bolag) Löneberedning av tim- och fastanställda Avstämningar av balanskonton inkl specifikationer Månadsbokslut inkl reserveringar och periodiseringar Avstämning av interna mellanhavanden i koncernens bolag Genom åren har jag arbetat i olika branscher (bygg, detalj, finans, IT, bemanning) och med en hel del olika ekonomisystem, såsom t ex Hogia Ekonomi, Norstedts Bokslut och Xor. Jag jobbar idag i Visma Administration, Visma Lön, Excel o Outlook. I tidigare anställningar har även rapportering av resultat och likviditet till styrelse och ledning samt statistik till ex SCB och Finansinspektionen varit aktuellt. Jag känner mig mycket trygg med såväl mina arbetsuppgifter som med de olika sambanden i en internt som externt. Jag gillar rutiner och är van att hålla deadlines. I mig får ni även en person som har nära till skratt och kan bjuda på sig själv. Fritiden ägnar jag åt familj och vänner. I veckorna blir det mest fokus på barnen, deras läxor och aktiviteter samt några vändor till gymmet för egen del. På helgerna passar jag på att ta snabba power walks med min man. Sen blir det god mat och mys med familjen eller umgänge med vänner och grannarna.
 

Maria – redovisningsekonom & lönespecialist

Maria är redovisningsekonom och lönespecialist i en och samma person och hon har bred och djup erfarenhet av alla aspekter inom redovisningsområdet och inom lönehantering. Idag ansvarar Maria för all redovisning och lönehantering i 4 bolag som t ex löpande bokföring, avstämningar, kund- och leverantörsreskontra, månads- och årsbokslut, företagets deklarationer, rapportering, betalningar, fakturering, löner för 120 personer inklusive kontrolluppgifter, tidsredovisning, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter och på senare år har Maria även assisterat HR-chefen med allehanda uppgifter. Maria är en mycket van användare av Excel och hon har arbetat med Vismas olika programvaror, Kontek Lön och Aaro och hon behärskar givetvis hela Officepaketet. Maria talar och skriver felfri svenska och engelska och på fritiden sätter hon av mycket tid till att vara ordförande i sin bostadsrättsförening och 3 gånger i veckan går hon till gymmet och tränar. Maria bor med sin son i Nacka.
 

Elin, allround ekonom/ekonomiassistent som kan löner och mycket mera!

Kompetensmässigt är Elin är en unik kombination av gedigen ekonom och med en stark administrativ talang. Elin har arbetat som ekonomi/löneassistent med bland annat löner till 200 personer och ansvarat för skatter, pensioner, tid- och utläggsrapportering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, månadsbokslut, kravhantering, inköp av kontorsmaterial, leverantörsavtal, inleveransbokningar av lagervaror, rapportering till SCB, fakturering, orderhantering och mycket annat. Elin har arbetat med många olika programvaror t ex iScala och Visma Lön 600. Som person är Elin trevlig och lättsam med hög social kompetens och som snabbt gör sig omtyckt på arbetsplatsen. Elin behärskar svenska och engelska flytande och hon bor i villa söder om Stockholm, är gift och har två barn.
 

Jenny - en klippa inom ekonomi- och redovisningsarbete!

Jenny har en gedigen bakgrund med mer än 14 års ekonomiarbete inom Ericsson där hon började som redovisningsassistent och avancerade till att ansvara för koncernredovisningen. Efter åren på Ericsson har Jenny vidareutbildat sig och har en examen som diplomerad redovisnings- och systemekonom. I hennes arbetsuppgifter har ingått förberedelser inför bokslut och att upprätta prognoser gällande utfall och prognos. Jenny är van att självständigt sköta löpande bokföring, redovisning och avstämningar och att supporta och stötta bolags-, marknads- och businesscontrollers. Jenny har även arbetat med fakturering, ansvarat för reskontra, reklamationshantering samt moms- och skatteredovisning och är van att jobba globalt. Hon talar och skriver flytande svenska och engelska och har lång erfarenhet av att ge utbildning och support till övriga medarbetare inom företaget. Jenny är positiv och hjälpsam och har erfarenhet av att bl a arbeta med Softone, AARO (koncernredovisningssystem), SAP, Cirtrix, Visma, Movex, Hogia, Officepaketet och ett flertal av Ericssons interna system. Jenny bor på Kungsholmen i Stockholm, är gift, har två barn och ägnar mycket av fritiden till lantstället på Värmdö och till träning.
 

Ulrike - pigg ekonomiassistent & löneadministratör med många strängar på sin lyra

Ulrike har arbetat som uthyrd konsult i flera år och har bl a ansvarat för leveranskontroll, fakturahantering, återkrav, reseräkningar och bokföring av fakturor. I några uppdrag har ingått tecknande av anställningsavtal och andra personalfrågor. Hon har även gjort löner för 400 anställda liksom granskning och korrigering av tidrapporter, lönespecifikationer, skattedeklarationer, jämkning, tillägg och avdrag, läkarvård, föräldrapenning, momsredovisning och traktamenten. Ulrike behärskar svenska och engelska flytande och har djupa kunskaper från Officepaketet samt programvarorna Primula, Flex, Agresso 5.5, SAP, Personic HR, Approve–it samt Visma/Xor. Ulrike är en mycket uppskattad Andara konsult som bor i innerstan och har träning som bästa fritidssyssla. Ulrike får alltid mycket höga omdömen från sina kundföretag och hon är en pigg, glad, representativ tjej som alltid är villig att lära sig nya saker. Ulrike är ledig för nytt uppdrag från omkring 5 juni 2017.   Katarina, ung löne- och ekonomiassistent med glimten i ögat! Katarina har fem års erfarenhet från arbete som ekonomi/löneassistent. I hennes arbets-uppgifter har det ingått att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, löneadministration, kassa- och bankavstämningar, krav och inkassoärenden, support till anställda och löpande bokföring. Katarina talar och skriver svenska och engelska flytande och behärskar Officepaketet, Pyramid samt Visma & Visma Lön, Excel m fl programvaror. Katarina siktar högt – hon vill så småningom bli controller men hon värdesätter att få arbeta några år som uthyrd konsult för att få större erfarenhet inom ekonomiområdet. Katarina är en representativ person, alltid vänlig och hjälpsam och hon bor med sin pojkvän på Södermalm.
 

Mia - knivskarp redovisningsekonom med djup och bredd!

Mia inleder nu ett nytt yrkesliv då hon bestämt sig för att arbeta som uthyrd konsult där hon får dra nytta av alla sina kunskaper och erfarenheter som redovisningsekonom. Mia har alltid vetat att det är sifferarbete och redovisning som hon vill arbeta med. Hon arbetar gärna självständigt men trivs mycket bra med att arbeta tillsammans med kollegor i ett team. Mia har arbetat med koncernredovisning i en av våra storbanker och sammanlagt har hon arbetat mer en 6 år med olika arbetsuppgifter i bankmiljö. I arbetsuppgifterna har ingått löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut och budgetarbetet. Mia har även ansvarat för rapportering till SCB men även ansvarat för underställda löneadministratörer. Det finns knappast ingenting som Mia inte gjort inom ekonomi- och redovisningsområdet. På senare år har Mia arbetat som redovisningsansvarig i en större hjälporganisation och haft personalansvar för 3 personer. Prognoser och rapporter är vardagsmat för Mia och hon är gift, bor i Spånga (väster om Stockholm) och har två barn, 16 och 19 år gamla. Mia är en öppen, hjälpsam, trevlig och lättsam person som snabbt sätter sig in i vad som ska göras. Mia behärskar många olika programvaror som t ex Agresso, Microsoft Dynamics AX, Visma Administration, Visam Ekonomi, Esflow, Elektronisk fakturahantering osv. Mia är en van användare av Excel och hon talar och skriver svenska och engelska flytande.
 

Anna - flexibel redovisningsekonom som jobbar 3 dagar per vecka och hjälper till med allt!

Anna är en redovisningsekonom med lång erfarenhet från både stora och mindre företag. Hon jobbar självständigt men trivs bäst att få arbeta tillsammans med andra i en grupp. Anna började sin ekonomikarriär som ekonomiassistent och fick lära sig grunderna i ekonomiarbetet på så sätt. På senare år har hon arbetat som redovisningsekonom med allt som förekommer på en större ekonomifunktion. Inget är främmande för Anna – hon har gjort allt från löner, löpande bokföring, avstämningar, ansvarat för redovisning av moms, skatt och sociala avgifter, tagit fram rapporter av olika slag och mycket annat. Anna är nyfiken, glad, ansvarstagande, hjälpsam och väldigt lojal mot sina kunder och uppdragsgivare. Anna sprider glädje omkring sig genom sitt engagemang och sitt sätt att alltid hålla ”deadlines” och att få jobbet gjort – alltid med högsta kvalitet. Anna är prestigelös och hon bor på Kungsholmen och lever ett aktivt liv med man, barn, hund, skärgårdsliv, golf och mycket träning. Anna tar i första hand uppdrag inom ekonomiområdet – men hon hoppar gladeligen in där hon behövs. Anna behärskar många olika ekonomisystem liksom Officepaketet och som ekonom är hon en van användare av Excel. Anna talar och skriver svenska och engelska.


 
Olle, 45 år - senior sympatisk ekonom & controller med handlingskraft

Olle har arbetat som ekonomikonsult i sitt egna bolag under drygt 10 år och därigenom fått lång och bred erfarenhet som controller från en mängd branscher och företagsstorlekar liksom av flera olika ekonomisystem. Olle har arbetat som redovisningsekonom, ekonomiansvarig, controller, financial controller, business controller och systemägare mm. Olle är civilekonom med redovisning som inriktning. Olle har bildad familj sedan några år tillbaka och sadlar nu om och kommer att arbeta som underkonsult – fortfarande med samma inriktning. Olle kan också tänka sig att ta en anställning hos ett företag där han får möjlighet att tillämpa alla kunskaper och erfarenheter han fått under åren som egen konsult. Olles CV är imponerande och är spännande läsning för den som söker en senior ekonom. Olle är gift, bor i villa i Täby, har en dotter på 3 år och gillar att odla och sköta sin trädgård. Olle är en trevlig, lättpratad person med mycket hög social kompetens och han behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt franska och tyska på gymnasienivå. Olle har arbetat med en mängd olika system – t ex Qlik View, MS Office, Excel, Word, Power Point, Access, ASW, SAP R/3, Scala, Raindance, Oracle, Orion, Movex, Agresso, SPCS, Ross, SoftM, Cognos, Episerver, SAP HR och Visma. I sitt bagage har Olle mycket goda referenser.
 

Alice - mångsidig ekonomiassistent & löneadministratör & Office Manager

Alice kom till Stockholm från Ukraina för 8 år sedan och har sedan dess utbildat sig inom bokföring och redovisning. Alice är civilingenjör inom styr- och automatsystem. Sedan september 2011 har Alice arbetat som ekonomiassistent och löneadministratör i ett tjänsteföretag där hon ansvarat för löpande redovisning (i Visma), löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, redovisning av skatter, moms och sociala avgifter, fakturering, in- och utbetalningar, avstämningar, bankavstämningar och budgetarbete mm. Som löneadministratör har Alice ansvarat för att självständigt göra företagets alla löner. I arbetet har även ingått administrativa arbetsuppgifter (Office Manager) som t ex planering av företagets tjänster, utredning av kommande personalbehov, platsannonsering, rekrytering av nya medarbetare, introduktion av nyanställda, genomförande av kompetensutveckling för företagets anställda medarbetare, hantering av företagets försäkringar, Rot och RUT avdrag, priskalkylering och offertarbete. Alice talar och skriver utmärkt svenska och har goda kunskaper i engelska och hon bor med sin familj på Södermalm i Stockholm. Resor, träning och matlagning står högt i kurs hos Alice.
 

Elise - mångkunnig redovisningsekonom & löneadministratör

Det är svårt att hitta något som Elise inte gjort inom ekonomiområdet – avstämningar, fakturering, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter, periodiseringar, månadsbokslut, betalningar, banktransaktioner, löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, semesterlöneskuldberäkningar, reseräkningar, löner, rapportering till VD och ledningsgrupp – ja listan kan nästan göras hur lång som helst. Elsie har även lång erfarenhet av att arbeta med svenska dotterbolag i Danmark, Norge, Finland och Polen. Arbetet som konsult passar väldigt bra för Elise som gärna tar långa konsultuppdrag i större företag – ett år eller längre. Elise trivs som bäst när det är mycket att göra och hon är en målmedveten person som gillar nya utmaningar och är van att både arbeta i grupp och individuellt. För den som behöver omedelbar hjälp och assistans av en kompetent, initiativrik, noggrann, effektiv, drivande, representativ och glad person så är Elsie det absolut rätta valet. Elsie älskar att jobba, är en duktig problemlösare, kommunikativ och tydlig – något som hon bl a lärt sig av sina många konsultuppdrag i stressiga miljöer. Elsie trivs med att få jobba brett – gärna med ansvar för flera bolag och hon tar gärna på sig att implementera nya affärssystem och systembyten. Elsie talar och skriver svenska, engelska, portugisiska och spanska flytande och behärskar SAP, Excel, Visma, Pyramid, Visma Lön, Oracle Finans, Lotus, SPCS, Hogia, Amadeus Citrix Web ADI, Officepaketet och flera andra programvaror. Elsie bor nära Stureplan mitt i Stockholm och gillar att resa – helst till Brasilien och styrketränar 6 gånger/vecka.
 

Sun - kvalificerad redovisningsekonom & ekonomi- och löneadministratör

Sun har en kandidatexamen i ekonomi och är licensierad aktiemäklare och fondförvaltare. De senaste åren har Sun arbetat som redovisningsekonom ett större svenskägt internationellt skolföretag och ansvarat för löpande bokföring, tullfrågor, fakturering, avstämningar, kund- och leverantörsreskontra, betalningar, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter, banktransaktioner, budget och budgetuppföljning mm. Sun har också arbetat som löneadministratör och självständigt ansvarat för hela löneprocessen – från ax till limpa – tidrapportering, lönekörningar för 80 personer, bankfiler, statistik till SCB, kontakter med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och A kassan mm. Sun har också erfarenhet av mera renodlade administrativa arbetsuppgifter som t ex förvaltning och drift av administrativa system, HR-arbete, uppdatering av företaget hemsida, hantering av dokument, uppdatering av kalendrar mm. Sun kom från Vietnam till Sverige med sin man och sina barn år 2009 och genom att hon arbetade i ett internationellt företag i sitt hemland kan man nästa säga att engelska är ett av Suns modersmål. Sun har gedigen erfarenhet av att arbeta med Officepaketet och hon är en van användare av Excel liksom av Hogias olika programvaror – särskilt Hogia Lön. Sun har mycket god kommunikationsförmåga och gillar att organisera arbetsrutinerna på bästa möjliga sätt. Sun är glad, positiv och snabblärd! Kreativitet, ansvarsförmåga och hög social kompetens är också utmärkande för Sun som trivs bäst i en professionell miljö med högt arbetstempo. Sun bor med sin familj i Bandhagen och när tid finns så reser hon gärna men även musik, Yoga och meditation står på Sun schema. Sun är tillgänglig för nytt arbete omgående och hon är främst intresserad av en direktrekrytering eller ett längre konsultuppdrag.
 

Yvonne - redovisningsekonom med lång erfarenhet och med djupa IT kunskaper

Yvonne har arbetat som redovisningsekonom sedan 2005 och har erfarenhet från många olika arbetsuppgifter som t ex fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, löneadministration, in- och utbetalningar, redovisning av moms, skatt och sociala avgifter, avstämningar, avstämningar och förberedelse inför bokslut, upprättande av balansbilagor, dokumentation inför revisorernas granskning, periodiseringar, interfakturering, systemförvaltning, påminnelser och kravhantering, utveckling av processer & rutinbeskrivningar, implementering av EFH (Elektronisk Faktura Hantering) och hantering av upplupna och förutbetalda kostnader. I början av sin karriär jobbade Yvonne som redovisningsekonom på en bokföringsbyrå och dessförinnan som ekonomi- och administrativ assistent på ett mindre företag där hon bl a ansvarade för orderhantering (in- och utleveranser), löner tillsamtliga anställda, byggande och underhåll av företagets hemsida och produktion av marknadsföringsannonser i fackpress. Yvonne har också arbetat som IT-support med att installera nya programvaror, test av nya IT-programvaror, lagt upp användarkonton på Unix servrar samtidigt som hon skötte den interna administrationen på företaget. Yvonne har gedigen erfarenhet av att använda många olika programvaror – t ex Officepaketet, Agresso, Elegans, Readsoft skannings-program för leverantörsfakturor och flera olika programvaror för lönehantering. Yvonne är en glad och positiv person – alltid på bra humör - och hon vill helst komma till ett företag där hon får arbeta med helheten – från ax till limpa. Yvonne talar och skriver svenska och engelska obehindrat och hon borr norr om Stockholm med sin familj och på vintern åker hon gärna slalom och på sommaren blir det mest att njuta av fritidshuset i Stockholms Skärgård.
 

Elin - högpresterande junior redovisningsekonom med siktet inställt på högre befattningar!

Elin har en högskoleexamen i det internationella ekonomiprogrammet där hon hade företagsekonomi som huvudområde och på gymnasiet gick hon samhällsprogrammet med språkprofil. Elin bestämde sig tidigt för att ekonomi och särskilt redovisning skulle bli hennes yrkesinriktning – kanske påverkad av att hennes mamma och mormor också hade redovisning som yrke. Trots sina unga år har Elin hunnit med att göra det mesta inom redovisningsyrket. Kund- och leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar, registrering av fakturor, fakturering, löpande bokföring, avstämningar mot bank, kontering och mycket annat har Elin arbetat med i både stora och mindre företag. Elin är en initiativtagande och handlingskraftig teamworker som gillar att få och ta ansvar och hon ser till att deadlines hålls. Elin är analytiskt lagd och siktar därför på att inom några år ta steget mot att arbeta som controller – men nu vill hon samla på sig mera erfarenhet innan hon tar nästa steg i karriären. Elin är en trevlig, representativ och lättsam person med mycket humor och arbetsglädje. Elin behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och har arbetat med alla program som ingår i Officepaketet samt Navision, SAP, Readsoft, Fotnox, Visma och Iscala. Hon tränar mycket och hon bor med sin pojkvän i en bostadsrätt i Hägersten.
 

Sofie - redovisningsekonom med erfarenheter från order- och logistikområdet

Sofie är utbildad redovisningsekonom men innan dess utbildade hon sig inom bokföring. Sofie startade sin karriär som uthyrd konsult och arbetade några år med olika receptionstjänster men kom snabbt fram till att det var ekonomi som hon vill arbeta med och på den vägen är det sedan dess. Sofies första jobb inom ekonomiområdet blev som ekonomiassistent år 2003 där hon fick ansvara för fakturahantering, kund- och leverantörsreskontra, uppdatering av försäljningsstatistik och mycket annat och allt arbete i det företaget gjordes i SAP. Nästa steg i Sofies karriär kom då hon blev order-, inköps- och logistikadministratör på ett större dataföretag som i huvudsak sålde laptops. Sofie fick ett brett ansvarsområde och uppdaterade alla masterdata i SAP samt inköpen från interna och externa leverantörer spridda över Europa. Sofie hade ansvar för rapporteringen till företagets huvudkontor i Belgien och koncernspråket var engelska. Sedan 2014 arbetar Sofie som renodlad redovisningsekonom med alla de sedvanliga arbetsuppgifterna som t ex kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring & redovisning mot huvudboken, avskrivningar, periodiseringar, fakturering, moms, skatt och sociala avgifter, avstämningar, rapportering mm. Även i detta företag är koncernspråket engelska. Sofie är också delaktig i hela lönehanteringsprocessen och här använder hon Vismas löneprogram. Sofie är en vänlig och trevlig person med hög social kompetens och hon bor med sin man och två barn i Solna och hela familjen njuter mycket av att vistas ute i skog och mark. Sofie tränar så mycket som jobbet och familjelivet tillåter och är tillgänglig för nytt uppdrag från omkring mitten av juni 2017 och Sofie är främst intresserad av att bli direktrekryterad till någon av Andaras kunder eller av ett längre konsultuppdrag.  
 

Ebba - ambitiös junior redovisningsekonom som jobbar heltid och pluggar på deltid

Ebba är en mycket ambitiös person som hunnit med mycket trots sina unga år. Ebba arbetar nu som redovisningsekonom har bl a ansvar för kund- och leverantörsreskontran, fakturering, in- och utbetalningar, avstämningar, internfakturering, påminnelser, månadsbokslut, redovisning av skatt, moms och sociala avgifter, löpande bokföring, inkassohantering mm. Anne är idag ansvarig för två bolag och sköter all redovisning, inklusive månadsbokslut för dessa bolag. Ebba studerar Business Management programmet på distans på UK Open University och hon siktar på att bli en senior redovisningsekonom. Under studietiden har Ebba har sommarjobbat som ekonomiassistent men även som receptionist och som konferensvärdinna. Ebba är en representativ, glad, mogen och ansvarstagande person med mycket humor och värme och hon behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ebba bor i Bromma och mycket av fritiden ägnar hon till studiearbetet och när hon hinner så spelar hon bas i ett rockband. 
 

Kristoffer - glad & pigg & prestigelös redovisningsekonom 

Kristoffer är civilekonom med företagsekonomi och finansiering som huvudämnen och har arbetat som ekonom sedan 1997 och hans senaste arbete var som redovisningsekonom på en av landets största mediaföretag där han ansvarade för löpande månads, kvartals och årsbokslut, avstämningar, budget (prognoser & uppföljning), löpande produktionsuppföljningar på projektnivå, rapportering till Business Controller och kontakter med revisorer och myndigheter mm. Kristoffer har även arbetat med ”Ad hoc” uppgifter och var medlem i bolagets ledningsgrupp. Kristoffer är en mycket van och avancerad användare av Excel. Kristoffer är en glad, kompetent, representativ och pigg kille med gedigen erfarenhet av många olika ekonomiprogramvaror och han talar och skriver flytande engelska och svenska – samt lite franska. Kristoffer började sin ekonomikarriär på ett mindre fastighetsförvaltningsföretag där han var ensam ekonomiansvarig och skötte allt – från fakturering och löner till löpande bokföring och bokslut. Kristoffer bor i villa i Danderyd tillsammans med fru och 3 barn. Kristoffer har ett förflutet som elitspelare i tennis och han spelar fortfarande tennis på mycket hög nivå. Andra intressen är musik (Kristoffer har haft ett eget rockband), resor, god mat och att umgås med sin familj. Kristoffer är intresserad av att arbeta som uthyrd konsult, gärna som redovisningsekonom – men Kristoffer har en prestigelös inställning och hjälper gärna till med lite av varje som kan förekomma på en ekonomifunktion.
 

David - ung & talangfull junior redovisningsekonom med internationell inriktning!

David har en mastersutbildning inom revision, redovisning och finansiell analys från Stockholms Universitet och Uppsala Universitet. Under studietiden fick David möjlighet att studera vid Universitetet i Mannheim där han läste fördjupningskurser inom bl a International Law, Tax Law, Mergers & Acquisitions, koncernredovisning, Corporate Governance m fl ämnen. Under studieåren jobbade David på SEB där han de första åren arbetade med fondadministration för att kommande år gå över till att delta i arbetet i olika projekt gällande internationell lagstiftning. David är en passionerad ekonom som brinner för att få ta ansvar – till att börja med som redovisningsekonom. David är en trevlig och lättsam person och han vet att det inte finns några genvägar till framgång – det är hårt och fokuserat arbete som gäller. David behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt grundläggande tyska och behärskar Officepaketet m fl programvaror. David bor i Saltsjöbaden.
 

Gabriella - senior löneadministratör som brinner för allt som har med löner att göra

Gabriella har 21 års erfarenhet av att arbeta som löneadministratör. Gabriella har varit verksam i både stora och mindre företag – både som anställd och som egen konsult. Det är sällan vi på Andara träffar på en så kvalificerad lönespecialist som Gabriella och det är mycket roligt att få presentera ett äkta löneproffs för en större publik. Gabriella har gedigen erfarenhet av att hantera hela löneprocessen – från ax till limpa - och hon har t ex ansvarat för lönehanteringen i ett medelstort byggföretag med 15 olika anläggningar och ca 400 löner, inklusive kontrolluppgifter vid årsskifte, beräkning av semesterlöneskulden vid olika tidpunkter. I arbetet ingick även hantering av pensioner, reseräkningar, uppgradering av lönesystemet, översyn och införande av nya rutiner och mycket annat. Gabriella arbetar nu som löne- och HR-administratör och ansvarar för all lönehantering för ca 230 anställda och hon har erfarenhet från många olika löne- och ekonomisystem som t ex Hogia Lön Plus, Intelliplan, PA-Admin, Hogia Personal, Officepaketet, Flex tid- och reseräkningssystem, Kontek Lön och Agda Lön m fl programvaror. Gabriella är också en mycket avancerad Excel användare. Gabriella presenterar sig själv så här: Jag är 44 år och bor i Stockholm, min två barn är vuxna och utflugna. Som person är jag social, har stark känsla för service, nära till skratt, är lyhörd och har en utvecklad empatisk förmåga vilket gör mig till en uppskattad vän och medarbetare. Människor jag träffar upplever mig som en väldigt glad och öppen tjej. Vi på Andara kan bara stryka under Gabriellas presentation av sig själv med tillägget att hon även är en mycket prestigelös person och dessutom representativ, snabb och lättlärd. På fritiden dansar Gabriella gärna och Djurgårdare som hon är så kollar hon favoritlagets hemmamatcher så ofta hon kan.

 

Sara - junior löneadministratör & ekonomiassistent & administratör

Sara arbetar målmedvetet för att lära sig mer och mer och siktet är inställt på att bli en fullfjädrad redovisningsekonom med löner som specialitet och trots sina unga år har Sara hunnit med en hel del. Sara har en rejäl löneadministratörsutbildning bakom sig från åren 2011 – 2012. Sara har arbetat med lön och haft ansvar för att lönerna görs på rätt sätt och i arbetet har även ingått registrering av utlägg, traktamenten, särskilda arvoden, friskvårdsbidrag och bilersättningar mm. Sara har även arbetat med administrativa uppgifter och hanterat bokning av möteslokaler, bokat möten och resor, varit stöd till chefer i olika HR-frågor och ansvarat för introduktion av nyanställda mm. Sara har även arbetat på en bokföringsbyrå som ekonomiassistent och skött löpande bokföring, utbetalning av löner, redovisat skatt, moms och sociala avgifter och skapat underlag för bokslut. Sara, som kom till Sverige från Serbien för 10 år sedan, talar utmärkt svenska och bor med sin man och deras 2 barn i en villa i Huddinge. Sara är ambitiös, representativ, har humor och hög social förmåga och på fritiden tränar hon mycket och gärna – det är jogging som gäller för Sara. Sara presenterar sig själv så här: ”Jag är 33 år och I mig får din verksamhet en målinriktad medarbetare som ser till att arbetsuppgifterna blir slutförda i rätt tid. Med mitt stora engagemang och min noggrannhet har jag lätt för att sätta mig in i nya arbetsuppgifter och jag har ett genuint intresse av att driva och utveckla verksamheten mot uppsatta mål”.

 

Stina - löneadministratör med extra allt!

Stina har en utbildning som certifierad löneadministratör. Hon har också studerat företagsekonomi och läste samhällsvetenskap under gymnasieåren och Stina kom alltid ut ur alla utbildningar med absolut högsta betyg. Stina lämnar ingenting åt slumpen – hon är strukturerad och noggrann. Stina har bl a arbetat som mäklarassistent och avlastat mäklarna med att skapa objektbeskrivningar och med att marknadsföra objekten. I arbete ingick också att boka upp tider för värderingar och att ordna med bankmöten mm. Stina har också arbetat som systemadministratör och avtalsadministratör på ett stort Telekomföretag och dessutom hunnit med att vara telefonist och butikssäljare under studieåren. Stina har bestämt sig för att satsa på att bli en fullfjädrad löneadministratör. Stina gillar service – hon tycker att det är roligt att få serva andra och gillar att arbeta i grupp och att nå uppsatta mål tillsammans. Det är ingen överdrift att säga att Stina verkligen brinner för löner och allt som hör ihop med lönearbetet. Stina behärskar Officepaketet, Photoshop, Vision 80/20. LAMS, Maximo, Visma Proceedo, SPAN, Rollout, Exflow, Lotus Notes, Sharepoint, Navision, Visma Lön och Flex. Stina skriver och talar svenska och engelska flytande och är ledig omgående och hon bor på Kungsholmen tillsammans med sin pojkvän.

 

Lisa - ambitiös och målmedveten junior redovisningsekonom

Lisa har en gedigen utbildning i internationell ekonomi från Luleå tekniska Universitet under åren 2011 – 2014 och därefter har Lisa arbetat som uthyrd redovisningsekonom på flera olika företag i Stockholm. Lisa har arbetat med löpande bokföring, in- och utbetalningar, avstämningar, fakturering, banktransaktioner, kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete, inkassohantering mm. Lisa har också arbetat som Au Pair i Kalifornien, USA och hon är en van användare av Excel. Lisa talar och skriver svenska och engelska obehindrat och behärskar Offficepaketet, Lynx, ARIBA och SAP med flera programvaror. Lisa är en mycket uppskattad Andara konsult som alltid imponerar med sitt goda humör, sin humor och sin hjälpsamhet. Lisa bor på Kungsholmen och är en mycket framstående basketspelare på hög elitnivå.

 

Karin – unik kombination av Office Manager & Ekonomiassistent

Karin är en kombination av Office Manager och ekonomiassistent och avslutar inom kort ett längre uppdrag hon haft på ett stort IT-företag i Kista. På detta jobb tar Karin hand om att introducera nya medarbetare, organisera aktiviteter och events, publicera instruktioner, policys riktlinjer och information på företagets intranet. I arbetet ingår även att ansvara för all löpande bokföring av leverantörsfakturor, avstämning av konton, upprättande av Purchase Orders och registrering och kontroll av företags samtliga inventarier – inklusive företagsbilar. Karin ansvarar också för hälso- och säkerhetsfrågor och driver egna projekt som t ex alla ombyggnationer på kontoret. Karin behärska en mängd olika programvaror, t ex hela Officepaketet, Hogia, SAP, Visma m fl och Karin behärskar svenska och engelska i tal och skrift (på hög nivå). Karin är en ambitiös och ansvarstagande person som alltid gör sitt allra bästa för sitt företag och dessutom är hon lättsam och sprider glädje omkring sig vart hon än kommer. Karin bor i Edsberg tillsammans med sin sambo och sin 13-årige son och på fritiden åker familjen gärna till fritidshuset i Roslagen där Karin helst av allt pysslar om trädgården och blommorna.

 

Sanna – omtänksam redovisningsekonom som gör bokslut & deklarationer & lönespecialist

Sanna har 15 års erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom och Sanna är van att arbeta självständigt med allt från ax till limpa – men hon trivs även fint med att arbeta tillsammans med kollegor i en ekonomifunktion. Inga arbetsuppgifter är främmande för Sanna – hon har lång erfarenhet av att arbeta med bokföring, avstämningar, betalningar, redovisning av skatt, moms och sociala avgifter, kravhantering, fakturering, implementering av nya ekonomi- och lönesystem, kund- och leverantörsreskontra och mycket annat. Sanna gör självständigt månads- och årsbokslut samt upprättar deklarationer och hon har även utbildat sig till lönespecialist och hon behärskar till fullo den svåra konsten att göra löner – både till tjänstemän och till kollektivanställda. Sanna växte upp i Skellefteå och kom till Stockholm för nio år sedan. Sanna har kvar sin trevliga norrländska dialekt och på flera olika uppdrag har det varit naturligt för Sanna att även arbeta med HR-relaterade frågor och i flera fall har hon stöttat HR-chefer i olika personalfrågor. Att räkna upp alla Sannas datakunskaper tar för mycket utrymme – men hon är en mycket van användare av Excel och av hela Officepaketet men även av SAP, Vismas olika programvaror, SPCS, Navision, Fort Nox m fl. Sanna talar och skriver svenska och engelska obehindrat och hon är en mycket trevlig, pålitlig och vänlig person som snabbt sätter sig in i vad som skall göras och ser till att alla deadlines hålls. Sanna bor i Bromma och hon vill helst bli uthyrd under en längre period eller rekryterad till ett mindre eller medelstort bolag. Sanna har oftast ett leende på läpparna och på fritiden umgås hon gärna med sina 2 barnbarn eller bjuder familj och vänner på hemlagad norrländsk mat och sommartid så tar hon kortare eller längre turer med sin MC. Sanna är i princip tillgänglig för nytt jobb med kort varsel.

 

Alma – kompetens & trevlig ekonomiansvarig som gärna jobbar i mindre och medelstora företag

Alma har arbetat som ekonomiansvarig – mestadels för mindre och medelstora företag i snart 15 år och Alma har medvetet sökt sig till lite mindre företag eftersom hon gillar att arbeta med helheten inom ekonomifunktionen – där hon får arbeta med allt från ax till limpa. Bokföring, och den löpande redovisningen är vardagsmat för Alma – men även in- och utbetalningar, redovisning till Skatteverket, kund- och leverantörsreskontra, krav- och inkassoärenden, avstämningar, fakturering och mycket annat. Alma har även utbildat sig inom löneområdet och hon kan självständigt göra löner för både tjänstemän och kollektivpersonal. På vissa uppdrag har Alma även arbetat med orderhantering och haft kundkontakter och hon har även haft kombinationsuppdrag där hon både ansvarat för ekonomdriften och sedvanliga administrativa arbetsuppgifter. För den som söker en allround ekonomimedarbetare som även tar sig an administrativa göromål måste Alma vara det rätta valet. Alma är en genuint vänlig, trevlig och representativ person och hon talar och skriver svenska och engelska obehindrat och hon behärskar många olika programvaror som t ex Hogia, Briljant, Visma Lön, Visma Administration, SPCS, Entré och hela Officepaketet. Alma är en van användare av Excel och hon bor i Västerort tillsammans med sin man och sina barn.

 

Inez – seriös och pålitlig ekonomiassistent & financial assistent

Inez är en kombination av financial assistent och ekonomiassistent som har arbetat med redovisning, daglig bokföring, fakturering, avstämningar av många olika konton – inklusive samtliga bankkonton, kund- och leverantörsreskontra, krav- och inkassoärenden, in- och utbetalningar och mycket annat. Inez gillar när det finns mycket att göra och hon är van att arbeta med flera olika bolag ingående i en koncern. Inez har även arbetat med olika utredningar i syfte att hitta bättre system och bättre arbetsmetodik och under åren 1996 och 1997 genomgick Inez en längre utbildning inom bokföring och redovisning på Företagsekonomiska Institutet. Inez har arbetat med Xor, Oracle, Svea Ekonomi, Agresso, Opus, Axapta, Officepaketet och många andra programvaror. Inez är en avancerad användare av Excel och blir ofta ombedd av chefer och kollegor att skapa Exceldokument som gör att man enkelt kan följa försäljningskurvor och göra kostnadsuppföljningar mm. Inez är mycket arbetsvillig, seriös och lojal. Pålitlig och lätt att ha att göra med. Att jobba med ekonomi har alltid varit en självklarhet för Inez – hon tycker helt enkelt att det är roligt och hon är en mycket duktig all-round ekonom. Inez bor i Norrort och på fritiden går hon gärna på auktioner och spanar efter allmogeföremål. Inez är tillgänglig för nytt uppdrag med kort varsel.

 

Jonas – prestigelös och vänlig ekonomichef & financial manager & redovisningsansvarig

Jonas har flera års erfarenhet från arbete som ekonomichef, redovisningsansvarig och Financial Manager i svenska företag som ingått i utlandsägda större bolag. Jonas har arbetat självständigt med all rapportering internt & externt och på ett av hans längre uppdrag ansvarade han även för bolagets dotterbolag i Danmark. Jonas har ingått i företagens ledningsgrupp och ansvarat för budget och hela budgetprocessen samt även för veckovisa prognoser. Jonas gör självständigt månads- och årsbokslut och upprättar deklarationer och på några jobb har Jonas haft personalansvar för två eller flera personer. Jonas har även engagerat sig i IT-frågor och skött kontakterna med företagens IT-leverantörer och på så sätt förvärvat djupa kunskaper inom IT-området. Jonas har även varit beställare av IT- och bemanningstjänster men även av ansvarat för inköp av bilar och för kontorsombyggnader mm. På sitt senaste uppdrag skötte Jonas ensam allt arbete inom ekonomifunktionen – inklusive löner - vilket visar att Jonas är en prestigelös person som göra det som behöver göras. Jonas är en vänlig och representativ person som tidigt bestämde sig för att studera ekonomi och att arbeta med ekonomifrågor. Jonas bor i Täby tillsammans med sin familj och är ledig för nytt uppdrag i princip omgående.

 

Jens, ekonomichef & ekonomiansvarig som gillar att arbeta praktiskt

Jens har en gedigen erfarenhet som ekonom och arbetat mest inom fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Jens har en civilekonomexamen och har arbetat med finansiering, lån, placeringar, likviditetsplanering, budget, beräkning av delad moms, självständigt upprättat bokslut, årsredovisningar och deklarationer, redovisning av skatter, moms och sociala avgifter, betalningar, anläggningsredovisning mm. På sitt senaste uppdrag har Jens självständigt gjort löner – från ax till limpa – till ca 45 medarbetare i företaget. Under de senaste 10 åren har Jens också fungerat som IT-ansvarig och i flera fall varit ansvarig för IT driften och för att implementera nya IT-system och nya ekonomisystem och rutiner. Jens talar och skriver svenska och engelska på hög nivå och är väl förtrogen med flera olika ekonomi- och lönesystem. Jens är en van Excelanvändare och han bor med sin sambo och deras 6 åriga dotter på Kungsholmen i Stockholm. Lars är en strukturerad person som är van att arbeta självständigt och han är mycket noga med att hålla deadlines. Lars har en varm personlighet och han är en mycket vänlig och hjälpsam person. På fritiden ägnar han sig åt familjen och han spelar även innebandy och golf. Jens vill bli rekryterad till ett mindre eller medelstort företag där han kan ingå i ett team om 2-3-4 personer i en ekonomifunktion och han är också intresserad av ett längre konsultuppdrag och han är tillgänglig för nytt uppdrag relativt omgående.

 

Martin, driven ekonomichef, redovisningschef & CFO

Martin har 25 års erfarenhet inom ekonomi varav de senaste 18 åren i ledande befattningar i ett antal olika branscher. Martin har gedigen erfarenhet av bokslutsarbete, budgetering och controlling. Martin har stor erfarenhet av att leda och utveckla en ekonomifunktion inklusive förändringsarbete som t ex utveckling/implementering av processer, arbetssätt och verktyg. Martin är van att arbeta nära affärsverksamheten och det affärsmässiga tänkandet är en viktig ledstjärna för Martin som även har lång erfarenhet av att leda och utveckla personal och stor erfarenhet av ledningsgruppsarbete. De senaste åren har Martin haft ledande befattningar inom företag med internationell verksamhet inom flygbranschen och Martin har även arbetat under 8 år som Finance Manager på huvudkontoret i Stockholm i ett flygfraktföretag med dotterbolag i Danmark, Norge och Finland. Martin har också arbetat som redovisningschef med personalansvar för upptill 10 personer. För Martin är budget, analys, controlling, likviditetsplanering, bokslut och årsredovisning vardagsmat men han är också mycket intresserad av affärsutveckling och har bidragit till stark tillväxt i flera bolag. Martin siter inte på höga hästar – om det behövs så kastar han sig gärna in i det praktiska arbetet inom ekonomifunktionen. Martin bor i Bromma med sin hustru och deras 9 åriga dotter. Martin är en genuint vänlig person som gärna delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter och han är också en uppskattad och omtyckte chef som sätter upp tydliga mål och coachar sina medarbetare på bästa tänkbara sätt. Martin behärskar svenska och engelska i tal och skrift på mycket hög nivå och har en civilekonomutbildning från Stockholms Universitet i bagaget. Martin ägnar en del av sin fritid till sin veteranbil som så småningom skall ställas ut på en veteranbilsmässa. Martin är ledig för nytt uppdrag inom kort och vill bli rekryterad till ett medelstort företag som ekonomichef eller CFO. Martin är också öppen för ett längre konsultuppdrag.

 

Björn, senior CFO & controller & ekonomi- och redovisningschef med hjärtat på det rätta stället

Björn har många års erfarenhet från arbete som redovisningschef, administrativ chef, systemansvarig, ekonomichef, Chief Business Controller, CFO och konsult i eget bolag. Björn har lång erfarenhet som CFO, ekonomichef samt Chief Business Controller i medelstora och stora tjänsteföretag som har givit erfarenhet av nationella och internationella frågor och ärenden, både vad gäller rapportering, styrning och sociala kontakter. Arbetsuppgifterna har även innefattat ledningsgrupps- och styrelsearbete. Utveckling av interna rapport- och presentationspaket till ledning och styrelse har ingått i björns arbetsuppgifter liksom olika effektiviserings- och affärsutvecklingskoncept. Björn´s ansvarsområden har även inneburit ansvar för finansieringsfrågor. Björn har även haft övergripande ansvar för IT-frågorna i flera olika bolag och han har bl a genomfört ett flertal bolagssammanslagningar och infört shared servicefunktion inom ekonomi. Han har även ansvarat för införandet av gemensam cash pool samt ny finanspolicy samt för uppbyggnad av ny controller grupp och även förbättrat rapportstrukturen med tydligare rapporter, snabbare bokslutsprocess med högre kvalitet. Björn har även ansvarat för due diligence processer i samband med förvärv och avyttringar i Sverige och internationellt. Björn är en trevlig, representativ och lättsam person som alltid har nära till skratt. Björn skriver och tala engelska och svenska på mycket hög nivå och han är gift och bor i Spånga och på fritiden är en är det träning som gäller – gärna tennis. Efter några år som konsult i eget bolag är Björn intresserad av att bli rekryterad till ett medelstort eller ett stort företag och han är också intresserad av ett längre konsultuppdrag och är tillgänglig relativt omgående.

 

Lennart, ung och kompetent stjärna som CFO & ekonomichef

Lennart är civilekonom och arbetar nu som CFO i ett bolag som utvecklar och säljer affärsdatasystem för tjänsteföretag där han bl a har personalansvar för ekonomifunktionens löne- och ekonomiassistenter. Lennart är medlem i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD och även till bolagets styrelse. Lennart trivs mycket bra på sitt nuvarande arbete men bolaget skall flytta all verksamhet till Irland inom något år och därför söker han nytt jobb eller nytt uppdrag. I ett tidigare arbete var Lennart nordisk redovisningschef och ansvarade för högsta möjliga kvalitet på boksluten i elva bolag (nio norska och två svenska). Under de fem åren han arbetade där var han med om nio företagsförvärv, varav två inkromsförvärv och han var chef för åtta ekonomiassistenter – varav fyra i Norge och fyra i Sverige. Lennart ansvarade för integrering av redovisning av både system och rutiner och han genomförde en framgångsrik förbättring av träffsäkerheten i företagets prognoser. Lennart arbetade också med effektivisering av redovisningsarbetet, bl a genom att införa elektronisk datafångst, cirkulering och attestering av leverantörsfakturor. Lennart vill bli rekryterad till ett medelstort företag som ekonomichef eller CFO där han får dra nytta av alla sina erfarenheter inom ekonomiarbetet och där hans kunskaper om affärsutveckling och tillväxt kommer till nytta. Lennart är prestigelös och sätter sig gärna själv och arbetar med sedvanligt redovisningsarbete om så behövs. I början av sin karriär arbetade Lennart som revisor (2 år) men kom fram till att revisorsyrket inte var rätt bana för honom. Lennart är van att ha engelska som koncernspråk och talar och skriver engelska på mycket hög nivå och givetvis behärskar Lennart svenska i tal och skrift på hög nivå. Lennart är en ödmjuk och vänlig person som snabbt gör sig mycket omtyckt av chefer och arbetskamrater. Lennart bor med sin fru och deras två barn som är 4 och 6 år i en villa i Åkersberga och pga av att hans nuvarande arbetsgivare är på väg att flytta utomlands har han relativt kort uppsägningstid.

 

Maja, fullfjädrad redovisningsekonom som tillför glädje, värme och ordning och reda

Maja är redovisningsekonomen som med engagemang, ett stort hjärta och effektivitet tillför arbetsplatsen glädje, värme och ordning & reda. Maja har tre års erfarenhet som redovisningsansvarig och dessförinnan arbetade hon tre år som ekonomiassistent. I Majas arbetsuppgifter har ingått projektredovisning (fakturering, prognostisering, intäktsredovisning, hantering av inköps- och arvodeslager samt lönsamhetsuppföljning). Maja har självständigt upprättat månads- kvartals- och årsbokslut samt deklarationer. Hon har arbetat med löpande bokföring, likviditetsplanering, kravhantering och redovisning av moms, skatt och sociala avgifter. Maja har även arbetat med hela löneprocessen och gjort lönearbetet från ”ax till limpa”. Maja använder engelska dagligen i arbetet – både i tal och skrift och givetvis talar hon och skriver svenska på mycket hög nivå. Hon har stor datorvana och har arbetat i flera olika projektredovisningssystem. Hon har även ansvarat för anställningsavtal och pension och försäkringar mm. Kort och gott är Maja en fullfjädrad redovisningsekonom som får väldigt goda vitsord från våra kunder som t ex:

Får du möjlighet att hyra in Maja – Tveka inte – utan gör det. Du kommer aldrig att ångra dig.
Sagt av en av Andaras kunder.

She is a wonderful colleague who really has made herself indispensable in her position. She has quickly learn so much and the things she doesn ́t know she finds out and adept. She does far more than just administrate – she develops, improve and change routines and chores – all for the better. You can ́t wish for a better colleague!” Nominering för medarbetarpris hos en av Andaras kunder.

 

Christin, ekonomiassistenten som blev redovisningsekonom & löneadministratör

Christin har en högskoleexamen i ekonomi och började sin karriär efter utbildningen som ekonomiassistent på ekonomiavdelningen i ett medelstort företag i Stockholm. Christin arbetade med löpande bokföring, avstämningar, periodiseringar, avskrivningar, skattedeklarationer, kund- och leverantörsreskontra och där fick hon också lära sig lönearbetet – från ax till limpa. Christin är van att sätta sig in i olika kollektivavtal och hon kan det mesta om semesterlagen och andra regler som gäller inom respektive löneområde. Christin har också arbetat som uthyrd ekonom i flera olika bemanningsföretag och med åren har hon blivit en fullfjädrad redovisningsekonom och på flera företag har hon hjälpt ekonomichefen vid månads- och delårs- och helårsbokslut. Christin är en ansvarstagande person, noggrann, uthållig och hon ger sig inte förrän arbetet är klart. Under flera år hade Christin personalansvar för medarbetarna i företagets reception. På senare är har Christin även assisterat berörda chefer med olika HR frågor. Christin är en glad och öppen person med mycket värme och humor. Christin har arbetat i ett bolag där engelska var koncernspråk och därför behärskar hon engelska (och svenska) i tal och skrift på mycket hög nivå. Christin har behärskar Officepaketet och är en van användare av Excel och hon har även arbetat med Scala, Navision, Pyramid, Hogia och flera andra programvaror. Christin bor i Järfälla tillsammans med sin familj och vill bli rekryterad till ett medelstort företag i norrort – t ex Kista, Solna eller Sundbyberg. Om resvägen är rimlig vill Caroline arbeta heltid (gärna flextid) och blir resvägen lite längre så vill hon arbeta ca 80 %. Caroline är också öppen för ett längre konsultuppdrag.

 

Karolina, mångsidig och välutbildad ekonomiassistent & redovisningsekonom

Karolina växte upp i Småland och flyttade till Stockholm för två år sedan och hon har en högskoleexamen inom ekonomi. Hon har arbetat som ekonomiadministratör och ekonomiassistent på ett fastighetsförvaltningsbolag i Västberga. Just nu arbetar hon som redovisningsekonom på en större redovisningsbyrå på Kungsholmen där hon självständigt ansvarar för ca 20 klienter och sköter deras löpande bokföring, redovisnings av moms, skatter och sociala avgifter, betalning av fakturor, avstämning av konton och utbetalning av löner mm. I detta arbete ingår även rådgivning till klienterna vad gäller t ex olika skattefrågor. Karolina är vänlig, seriös, lojal och pålitlig och lätt att ha att göra med. Att jobba med ekonomi har alltid varit en självklarhet för Karolina – hon tycker helt enkelt att det är roligt och hon är en mycket duktig all-round ekonom. Karolina tala och skriver svenska och engelska obehindrat och hon behärskar Officepaketet, Agresso, Visma, Palette. Incit Xpand, Pyramid Business Studio och Fortnox m fl programvaror och hon bor i Enskede.

 

Mariana, kombination av gedigen ekonom och med administrativ talang & IT-kunskaper.

Mariana har arbetat som uthyrd konsult under de senaste tre åren och hunnit med att arbeta hos många olika kundföretag. Den första tiden arbetade Mariana mest som telefonist och receptionist men har mer och mer gått över till att arbeta som ekonomiassistent. Mariana har ansvarat för löpande bokföring, ansvarat för skatter, pensioner, tid- och utläggsrapportering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, behjälplig vid månadsbokslut, kravhantering, inköp av kontorsmaterial, leverantörsavtal, inleveransbokningar av lagervaror, rapportering till SCB, fakturering, orderhantering och mycket annat. Mariana vill lära sig mera och hon går därför nu två olika utbildningar på distans – en utbildning till löneadministratör och en utbildning till redovisningsekonom. Mariana har även ett stort intresse för IT-frågor och hon har flera längre IT-utbildningar bakom sig. Marina är en glad, lugn, trevlig, punktlig och ordningsam person och efter några år som uthyrd konsult vill hon nu bli rekryterad till ett företag där hon får väva ihop sin sifferpassion med hennes breda erfarenheter från administrativt arbete och hennes IT-kunskaper. Mariana är också öppen för ett längre konsultuppdrag. Mariana talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har arbetat med Officepaketet, Photoshop, Visual Studio. Hogia, Visma, SAP, Agresso m fl programvaror. På fritiden umgås hon gärna med sin familj och sin katt och hon bor i Vendelsö.

 

Sabina, ekonomiassistent & vikarierande ekonomichef med gedigen kompetens

Sabina har gedigen erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor och just nu arbetar hon som ekonomiassistent och vikarierande ekonomichef på ett medelstort företag i Stockholm där hon ansvarar för kund- och leverantörsreskontra, kassa- och bankavstämningar, krav och inkassoärenden, support till anställda, löpande bokföring och redovisning, redovisning av skatter, moms och sociala avgifter, fakturering, in- och utbetalningar, avstämningar och budgetarbete mm. Sabina är en van användare av Excel. Sabina vikarierar även som ekonomichef när den ordinarie personen är ute på tjänsteresor eller har semester. Sabina talar och skriver svenska och engelska på hög nivå och har arbetat med Officepaketet, Vismas ekonomisystem, SAP, Hogia, Agresso, Fortnox, Pyramid m fl programvaror. Sabina är utåtriktad och har lätt för att få kontakt med nya människor och är en hejare på problemlösning (hennes valspråk är: allt går att lösa). Sabina bor med sin familj i Tullinge och fritiden tillbringar hon helst vid familjens fritidshus i Eskilstuna.

1602